Dagens middag: Fiskpinnar m. potatismos.

Jag går nu på en diet. Jag ska äta mellan 1800-2000 kalorier/dag och den maten ska innehålla mycket kolhydrater och lite fett. Det passar min träning och min mage mest. Eftersom jag har magsår ska jag vara sparsam med fett och då behöver jag få energi från kolhydrater.
Jag tycker verkligen om vanlig husmanskost och försöker få det nyttigare. Exempelvis brinner ett speciellt ljus för potatismos. Det är inte nyttigt om man gör det enligt originalreceptet. potatis, mjölk, smör, socker, salt och vitpeppar.
Mitt potatismos som jag gjorde idag var supergott!! Detta var alltså min middag:

Potatismos:
250 g potatis
1 dl osötad mandelmjölk
Stevia strö
Salt
Vitpeppar

4 fiskpinnar i ugn 200 grader. (Genom att ha fiskpinnarna i ugnen slipper jag steka dem i olja.)

Denna middag har då näringsvärdet:
436 kcal
61g kolhydrater
16g protein
11g fett


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

goaldigger.blogg.se

Mitt liv kort och gott. Allt om träning, kost, mitt jobb, tips och tricks etcetc.

RSS 2.0