I've had it!!

Let's talk about my tummy. 
Jag är så trött på den. 
I 7 år har jag haft problem med magen och det blir bara värre och värre. 
Jag kan inte bli full en enda gång utan att få så ont att jag ligger på golvet i en liten boll och skriker. 
Ibland behöver jag inte ens dricka. Jag får inte äta stark mat. Jag får inte äta fet mat. Jag får inte äta stekt mat, grillad mat, dricka sura drycker etc. 

Tabletterna jag får ska ha motverkande effekt, vilket betyder att det inte finns något som hjälper direkt mot smärtan men om jag tar tabletterna i 2 veckor så ska jag inte få ont sen. Fast det verkar inte fungera. 
Och de tabletterna, btw, sabbar kroppens naturliga tarmflora eftersom den neutraliserar phbalansen i magsyran och gör det svårare för kroppen att bryta ner maten. 

Nu det senaste året har jag dessutom börjat må illa väldigt mycket. Det började med att jag mådde illa på morgonen eller om det tog för lång tid mellan maten så jag hade varit hungrig för länge. Ibland. 

Nu den senaste månaden mår jag illa hela tiden och är jag inte direkt sugen på något är det nästan omöjligt att få i sig tillräckligt med mat. Får i mig 3 tuggor ungefär innan det blir som en klump i halsen och går knappt att svälja. 
MEN jag är fortfarande hungrig. 

Så jag går runt och är hungrig men tänker jag på maten jag har i matlåda och inte är sugen på det mår jag illa istället och känner jag lukten av maten blir det ännu värre. 
Det har gått så långt att jag försöker hitta energirik mat (vilket är fet mat) så jag kan bli mätt på då så lite mat som möjligt och stå mig på det så länge som möjligt. 
Samtidigt som jag försöker hitta mat jag är sugen på för stunden och som jag kanske kan äta i matlåda dagen efter. Och dessa två saker klickar aldrig. 

Åh, justja, att bara sluta äta resulterar i skitont i magen istället. 

Och ingen hjälp får man av läkaren. Jag har varit där tusen gånger och jag har fått göra ultraljud, ta blodprover, jag har röntgats, gjort gastroskopi 2 gånger och legat inne på akuten 3 gånger på 2 år. 

Still nothing. 
Jag blir så frustrerad att jag bryter ihop och jag vet inte vad jag ska göra längre. 

Jag dricker nästan aldrig längre
Jag röker inte
Jag dricker inte kaffe
Jag dricker inte juice längre
Jag håller mig borta från fet mat så mycket jag kan
Jag försöker äta nyttig mat
Jag äter aldrig stark mat
Jag försöker att stressa så lite som jag kan även om jag är i grunden stressad över att bara existera

Jag försöker. Jag försöker med alla medel möjliga och när man pratar med läkarna skojar de bara och säger: åh vad bra att du inte dricker så mycket ha ha ha. 
Jo absolut. Om det varit mitt val att inte dricka!
Men är det så? NEJ! Jag kan inte dricka för jag får så jävla ont att jag tror att någon tänt eld inuti min mage!!

Om jag vill gå ut på krogen med mina kompisar och dricka öl och bli full tycker inte jag att det ska vara något konstigt men det är en omöjlighet utan planering, tidiga hemmakvällar och sparsamt med alkohol. 

Jag är så trött och ledsen på detta nu





Kommentarer
ammi

fyfan asso lider med dig, men bilden hahahaha så fuuuuuul!

Svar: Men det var exakt så jag kände mig igår
goaldigger.blogg.se

2015-10-26 @ 11:09:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

goaldigger.blogg.se

Mitt liv kort och gott. Allt om träning, kost, mitt jobb, tips och tricks etcetc.

RSS 2.0