Godisförbud igen

Dag 4 blir idag avslutad efter en helg med syster. 
Trodde dock att det skulle bli mycket värre i godisväg än det blev. Köpte:
100 g Marabou dukat
100 g Marabou dajm
Typ 5 st kindermaxi
En påse sockersura bilar

Under fre och lör åt jag upp
Dukaten
3 eller 4 kindermaxi
Halva bilpåsen

Sen fick jag inte med mig chokladen hem. 
Så det var fan inte alls så illa som jag trodde att det skulle bli. Lite deppigt kanske att jag sparade dajmen till sist för den var jag egentligen mest sugen på hahaha. Och så glömde jag den. 
Idag blev prövningen och jag var riktigt nära på att ge mig. 
Chefen hade köpt diverse bullar från Seven Eleven. Sug. Min. Röv!
Tänkte typ i banor som att en bulle idag gör inget och jag kanske kan äta hembakat iaf etcetc...
Men tanken är nu att jag inte ska äta godis, sötsaker etc. Inget socker helt enkelt och hålla mig borta från sötningsmedel. Socker i mat tillåter jag fortfarande för jag tycker det är gott i potatismos och typ i såser. Men jag försöker undvika det. 
Problemet är mitt illamående och är det riktigt illa måste jag försöka få i mig det jag är sugen på och om det är något med socker så äter jag hellre en riktig måltid av det än att äta 3 tuggor i total pina för illamåendet innan det börjar fastna i halsen på vägen ner och vill komma upp igen. 

December är lite av en helig månad för mig. Det blir knäckekok, lussebullsbak, pepparkaksbak, ischoklad, bygga pepparkakshus, kanske göra saffransmuffins, saffranspannkakor, saffransbullar med mera. Jag älskar att julbaka. Och det ska fan ingen få ta ifrån mig!
Då kommer jag också kunna baka massa till jobbet så blir de glada på mig. 
Funderar på att köpa pippakaksformar från coolstuff.se som är som det låter. Pepparkaksgubbar i sexställningar. Det skulle kollegorna nog tycka var skitkul. 
Och jag har ett speciellt flrhållande med min pepparkasdeg och den kommer jag inte klara av att inte nalla på. Så det så!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

goaldigger.blogg.se

Mitt liv kort och gott. Allt om träning, kost, mitt jobb, tips och tricks etcetc.

RSS 2.0