För att få en att tänka efter



Jaadu. För ett år sedan var jag sjukskriven pga mitt gamla jobb så för ett år sedan kunde jag inte jobba och det kan jag nu. 


Flytten till nya lägenheten. Vilka möbler man vill ha, inredning


Jag vill många saker. Men just i detta ögonblick kanske jag vill att det ska bli nästa helg så jag kan hälsa på Ammi eller att det ska bli 18 dec så vi kan flytta


Happiness
Love
Money
Health
Fame

Pengar hamnar högt upp just för att det är svårt att bo i Stockholm om man inte har råd med hyra etc och då kommer jag inte kunna vara lycklig om jag inte kan ha de bekvämligheterna


Planera. Mycket kring lägenheten igen och hitta möbler. Planera upp vardagslivet med jobb och träning. Planera är nog ett ord som ofta beskriver mitt liv bra hehe. 


Som person är det nog Anton. Han motiverar mig att gå upp på morgonen eftersom vi åker samma tid till jobbet, han motiverar mig att träna för att han tränar utan mig annats etc


Vilsen


Jag vill att folk ska komma ihåg mig som en glad och i grunden snäll människa som alltid försöker få andra att le och känna sig behövda. 


Min familj. 


Jag vet inte om det kommer vara jätteannorlunda. Jag kommer nog ha samma vänner, samma jobb, jag kommer bo på ett annat ställe och jsg är förhoppningsvis fortfarande tillsammans med Anton. Men förändringen är väl att jag är äldre och visare samt närmare att skaffa barn


Jag tror inte andra än jag själv kan få mig att må bra med mig själv. De kan få mig att bli stolt över specifika saker som jag har gjort för ett ögonblick


Lätt att prata med. Om jag öppnar upp mig hoppas jag att dem kan göra det. 

Att de inte dömer. Om jag är rädd att li dömd kommer jag sluta mig. 

Att de kan ta kontakt med mig för jag är dålig på att göra det ibland


Det är säkert jättemycket. Tror mycket av mitt liv präglas av rädsla


Att bilda en egen familj och bara vara lycklig i vardagslivet


En annan persons vilja och ambitioner


Antingen brakar jag samman och ligger i sängen. Sover mycket. 
Annars så försöker jag hålla mig sysselsatt och se till så att jag aldrig blir ensam med mina tankar. 
Lyssnar på ljudböcker på jobbet, kollar film eller läser hemma, omgiven av människor att prata med etc


Jag vet inte om jag har riktigt insett det än men det kanske är när man blickar tillbaka och inser att det var 5 år sedan jag slutade på gymnasiet och aldrig kommer uppleva det igen


Tror inte jag behöver spendera mer tid med något men kanske träning? Det är ett intresse och jag är fortfarande långt ifrån målen. Även fast då mina mål skiftar konstant


Hur illa det är med min mage och jag försöker blockera hur lite hjälp man får på sjukhuset. 
Hur jag fortfarande blir deprimerad utan anledning varje år och vet fortfarande inte vad det kan bero på eller hur jag ska hantera det framöver


Att folk dömer andra för deras åsikter. 
Jag tror inte att någon är en rutten människa för att den är rasist t.ex. Fast jag själv inte är rasist och tycker om invandring så ser jag inte ner på någon som kanske gör det. Jag har inte så mycket förståelse för personen men jag vill lära känna den människan och döma den efter det, inte bara en åsikt eller en handling. 


Kan vara att jag är social och glad. Jag kan faktiskt vara rätt blyg ibland. 


Att jag har nått jävligt långt och har rätt hög moral trots allt jag varit med om


Toalett. Haha nä men att det inte finns någonting att göra. Det skulle knäcka mig


Att kunna umgås med kompisar varje dag. I skolan, efter skolan på helger etc


Många saker. 
När Ammi flyttade ihop med sin kille
Hur orolig pappa blev efter bilolyckan
När Anton flyttade in med oss. 
Att Anna fick sin drömlägenhet
Att vi fick våran
Att jag faktiskt kan prata med mamma och ibland vilja prata med henne. Det trodde jag aldrig. 


Jag tycker inte jag har någon livsviktig förändring att göra. Växa som människa? Är det ett svar?


Jaadu. I min största önskan finns en annan vilja också så när han är redo


Jag vet inte. Att jag fick jobb direkt efter gymnasiet och en lägenhhet en månad senare. Att jag kan stå på egna ben och egentligen intf behöver så mycket hjälp kanske


Att jag har blivit ganska öppensinnad


Anton Sydfors skratt och farmors röst



Människor..
Nää men barnarbete och slavarbetare


Att jag har människor runtomkring mig som alltid finns där och som inte skulle klara sig om jag försvann


Trots allt elände och all sorg du kommer känna så ge inte upp. För ljuspunkterna som finns är värt att kämpa för


Jag trodde aldrig att jsg skulle vars otrogen och såra någon. Men det har jag och det måste jag leva med. Om jag kunde förklars för dåtidens Renée hur mycket skada jsg skulle ta av den handlingen så skulle jsg nog inte ha gjort det då. 


Att all rap och hiphop inte är skit haha


Den första kärleken
Kärleken till ett band


Gör det inte. Var inte otrogen. Du kommer leva med en smärtsam, utplånande skuld för resten av ditt liv och oavsett hur bra du beter dig i framtiden i ett förhållande kommer du aldrig glömma hur elak du har varit


Jag älskar er. Tack för att jag fick vara en del av erat liv. 


Det tror jag


Varför gör du inte mer?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

goaldigger.blogg.se

Mitt liv kort och gott. Allt om träning, kost, mitt jobb, tips och tricks etcetc.

RSS 2.0